در مورد سینی زیر موتور ذکر چند نکته الزامیست:
از نظر گروه جک سواران، سینی زیر موتور دارای معایب زیر است:
1- عدم خنک شدن مناسب موتور و خصوصاً گیربکس اتوماتیک که در مورد جعبه دنده های اتوماتیک، خنک شدن گیربکس از اهمیت بالایی برخوردار است.
2- برگشت صدای موتور به داخل کابین و ایجاد صدای بلندتر موتور که در داخل کابین به گوش خواهد رسید.
3- در اغلب موارد بعد از مدتی بست های سینی شل شده و تولید صدا می نماید که البته با محکم نمودن مجدد آن قابل رفع است.
4- در صورت تردد خودرو از روی آب، مانع ورود آب از زیر خودرو نمی شود.
5- در نهایت سینی زیر موتور در قسمت جلوی خودرو زیر موتور نصب شده و به علت شکل ظاهری خاصی که دارد، فقط طرفین را پوشش داده و لوله اگزوز و کاتالیزور را نمی پوشاند.
مزایا:
1- جلوگیری از پرتاب سنگ و اشیای دیگر از زیر خودرو به قطعات زیرین
اعتقاد داریم که در ایران بعلت سابقه وجود خودرو های ایران خودرو، مردم ما به وجود این قطعه عادت کرده اند در صورتی که مسلماً اگر الزامی برای وجود سینی بود، حتماً بصورت فابریک نصب میشد.
در نهایت اگر مسیر شما به گونه ایست که بیشتر از محل های سنگلاخ و شن و ماسه ای عبور می کنید، احتمال اینکه به سینی نیاز داشته باشید بالاتر می رود.
باز هم تصمیم با شماست.
شاید برای اولین بار که میشنوید خودرو شما سینی زیر موتور ندارد تعجب کنید و بگویید مگر میشود خودرو سینی زیر موتور نداشته باشد جواب سوالتان بله است!امروزه با توجه به تحقیق های فراوان محققان فهمیده اند که سینی زیر موتور برای خودرو معایب و مزایایی دارد که این معایب و مزایا را آپ خودرو بدون در نظر گرفتن منفعت فروش خود به طور تخصصی برای شما شرح میدهد.
برخی بر این باورند که سینی زیر موتور باعث میشود خودرو به طور کامل نتواند هواکشی نماید و در نتیجه کمی باعث دیر خنک شدن موتور خودرو شود . که البته این مورد در مسیر های کوتاه شهری و بین شهری موضوع چندان مهمی نیست!
و بعضی از تجارب شخصی خود میگویند که بستن سینی زیر موتور باعث برگشت نسبی صدای موتور داخل کابین میشود که این مورد را کارشناسان ما قبل و بعد از بستن سینی روی خودرو ولکس سی30 تست کردند و تفاوت چندانی حداقل ما احساس نکردیم!
نظریه بعدی این هست که سینی زیر موتور منبع اگزوز یا بعضا لوله اگزوز را پوشش نمیدهد ! که در جواب این نظریه کارشناسان ما گفتند که کار اصلی سینی محافظت از اجزای اصلی موتور بخصوص کارتر خودرو است! نه محافظت از اگزوز.
حال میرویم سراغ مزایای سینی زیر موتور…
مزیت اصلی سینی زیر موتور که تمام شما دوستان عزیز شاید با آن آشنا باشید محافظت از قسمت های تهتانی خودرو میباشد که این موضوع در برخی از جاده و راه های بی کیفیت خیلی مهم است و با یه ضربه به قسمت زیرین خودروممکن است کارتر خودرو اسیب ببیند و مخارج چند میلیونی را شما متحمل شوید!
پس درنتیجه سینی زیرموتور در برخی شرایط دارای مزایا و در برخی مواقع دارای معایبی هم میباشد که ما تصمیم آخر را با توجه به شرایط محیطی شما برعهده خود شما میگذاریم !
سینی زیر موتور فابریک جک j5 :
آپ خودرو اولین و تنها فروشگاه مجاز فروش اینترنتی سینی زیر موتور جک j5 میباشد.که این محصول را به صورت کاملا اصلی و با همان آلیاژ اصلی به فروش می رساند!
www.apcar.ir